כל הצלחה של פעילות/עשייה וכמובן עסק נמדדת ביחס למשהו שאותו אדם/אנשים מנסים להשיג.
מהו אותו דבר/דברים שאנחנו מודדים את הצלחתנו ביחס אליהם?!
נכון מאוד, החזון והשאיפות שלנו! דברים אלו מניעים ומובילים אותנו בכל מה שאנו עושים. ובמיוחד כשאנו פועלים בתוך עסק.
תפקידו של החזון/ שאיפה הוא לצייר את התמונה העתידית של העסק, מעין חלום אוטופי אותו אנו מציבים לעצמנו ואליו אנו שואפים להגיע.
החזון מגדיר את הזהות של העסק שלנו. החזון מגדיר את הערכים והעקרונות המנחים לעשייה שלנו ולא מה עושים.
החזון הינו ערטילאי אליו אנחנו שואפים באופן מתמיד ולכן השלב הבא שיש לעשות הינו הגדרת היעדים.
יעדים הם עדיין ברמת שאיפות/כיוונים אליהם אנו רוצים להגיע אך הם כבר יותר מעשיים, ברורים והכי חשוב ניתנים למדידה.
יעד טוב הינו יעד שניתן למדוד אותו- תחום בזמן, בכמות או כל הגדרה אחרת שניתן למדוד, לדוגמא:
להגדיר יעד שאני רוצה להיות עשיר זה קצת בעייתי כיוון שאין לי יכולת למדוד זאת, האם עשרת אלפים $ בבנק זה עשיר או עני (תלוי את מי שואלים) אבל אם נגדיר יעד שאני רוצה להיות עשיר עם הכנסה חודשית של 50 אלף $ וחיסכון בבנק של 150 $ תוך 5 שנים זהו יעד מדיד וברור שלאורך התקופה אני יכול למדוד את מצבי ביחס ליעד זה ולפעול בהתאם.
הגדרת החזון והיעדים חייבים להיעשות בצורה פשוטה ברורה ממוקדת וכתובה, כדי שתמיד נוכל להסתכל לאן אנו מכוונים- בדיוק כמו קליעה לסל/ירי למטרה או כל דבר אחר בו אנחנו מכוונים לאן שאנו רואים.
חשיבות נוספת הינה בחיבור האנשים שסביבנו- משפחה, חברים עובדים (מנהלים וכו) או משקיעים. אם הדברים לא יהיו ברורים וידועים לכל השותפים/מעורבים כל אחד ימשוך לכיוון אחר ולעולם לא נצליח להגיע ליעדים שהגדרנו
לסיכום
חזון הינו עמוד האש לפני המחנה שמוביל אותנו מרחוק בדרכנו לכיוון הנכון אליו אנו שואפים.
יעדים הם מטרות ממשיות שמהוות סימני דרך אל החזון. ומכיוון שהסביבה תמיד משתנה חשוב שנבחן את היעדים ונגדירם מחדש כל מספר חודשים או שינוי מהותי כדי שנוכל להשיגם גם בסביבה המשתנה.